ساخت و تولید قالب

شرکت “مدرن طراحان ایتوک” با نام تجاری “مطا قالب” دانش تولید و ساخت قالب‌های تونل فرم را با کیفیت عالی و استاندارد، در اختیار دارد.

چگونه تولید می‌کنیم؟

ساخت قالب

ساخت قالب‌های تونلی طبق استاندارد‌های مربوطه

ساخت سفارشی

ساخت قالب‌های TRTF و ERTF

تولید قطعات

تولید قطعات اصلی و جانبی قالب تونلی

جهت سفارش قالب تونلی با ما تماس بگیرید

ساخت و تولید قالب‌های تونلی طبق استاندارد‌های مربوطه

پیشینه استفاده از قالب‌های تونلی در ایران به حدود نیم قرن پیش بازمی‌گردد که به صورت موردی و در زمان‌های خاص و محدودی مورد استفاده قرار گرفته است و عموما به صورت وارداتی و مونتاژی وارد کشور شده و هیچ کارخانه‌ای در کشور قادر به ساخت آن نبوده است.

در ادامه با توجه به نیاز مبرم به ساخت مسکن و کمبود آن در کشور و با اوج گرفتن میزان ساخت و ساز در اواخر دهه هشتاد نیاز به استفاده از صنعتی‌سازی بیش از گذشته احساس می‌شد، که در این سال‌ها موجی از واردات قالب‌های تونلی به کشور آغاز گردید.

در این  میان جای خالی شرکت‌های ایرانی در تولید و بهره‌برداری از این نوع قالب و ارائه خدمات به انبوه‌سازان بیش از هر زمانی مشهود بود. شرکت “مدرن طراحان ایتوک” جزو اولین مجموعه‌های پیش‌قدم در امر اجرا، مشاوره، طراحی و تولید قالب‎ تونلی در ایران محسوب می‌شود که با استفاده از توان بومی خود و همکاری مستمر با شرکت‌های ترکیه‌ای در زمینه طراحی و تولید قالب‌های تونلی توانسته است نقش به سزایی را در تامین قالب تونل فرم به روش صحیح و استاندارد با طول عمر مناسب جهت ارائه به انبوه‌سازان کشور ایفا نماید.

آنچه محصولات “مطا قالب” را نسبت به سایر تولید کنندگان متمایز می‌کند، دیدگاه فنی به عملکرد مکانیکی قالب در زمان اجرا  و تاکید بر لزوم دقت و کیفیت به هنگام ساخت قالب‌های تونلی از سوی متخصصان است.

ساخت قالب‌های TRTF و ERTF وMKTF

شرکت “مدرن طراحان ایتوک” با نام تجاری “مطا قالب” جزو معدود مجموعه‌هایی است که قادر به ساخت هر دو نوع قالب تونلی در ایران می‌باشد. قالب تونل فرم به صورت عمده به دو تیپ اصلی تقسیم می‌شود: سیستم TRTF  که سیستم چرخ دار می باشد و از آن به عنوان سیستم کلاسیک نیز یاد می‌شود و سیستم ERTF که نوع ریلی و پیشرفته قالب تونلی می‌باشد و به اصلاح مدل ارتقاء یافته سیستم قالب تونلی در جهان است.

هر دو این سیستم‌ها در نوع خود کارآمد بوده و بسته به نوع پروژه و پارامترهای حاکم در انتخاب قالب تونلی قابل استفاده در هر نوع پروژه انبوه سازی می باشند.

آنچه که در تولید این نوع قالب‌ها حائز اهمیت است کارایی و بهره‌وری آنها پس از تولید است. تولید قالب تونلی نیازمند دقت و مهارت ویژه‌ای در کلیه مراحل ساخت می‌باشد که در صورت عدم رعایت آن از سوی تولید کننده مشکلات فراوانی را برای کارفرمایان وپیمانکاران در زمان اجرا به وجود خواهد آورد که مهمترین آن کاهش عمر مفید قالب به دلیل عملکرد مکانیکی نامناسب قالب و نیز ایجاد تنش‌های اضافی در بدنه به علت عدم رعایت قوانین و اصول طراحی قالب تونلی است.

بطوری که حتی در برخی موارد به علت نقص در طراحی و عدم استفاده از تکنولوژی، قالب تولید شده عملا کارایی خود را حتی پس از بتن‌ریزی اول از دست داده و خسارات جبران ناپذیری را متحمل کارفرمایان می‌نماید که نمونه‌های آن را می‌توان در بسیاری از پروژه‌های کشور مشاهده نمود.

تولید قطعات قالب تونلی

 آنچه که برای یک خریدار پس از تهیه قالب تونلی مهمترین اهمیت را در درجه اول دارد، حصول اطمینان از نحوه تامین قطعات جانبی توسط شرکت سازنده می‌باشد. چرا که در صورت نبود پشتیبانی و تامین قطعات جانبی مصرفی و همچنین آسیب دیده از طرف فروشنده، خریدار با مشکلات جدی و مهمی مواجه خواهد شد. به‌گونه‌ای که این اختلال زمان بندی پروژه را با چالش مواجه نموده و خسارات مادی جبران ناپذیری را متحمل کارفرما خواهد نمود.

از این رو شرکت “مدرن طراحان ایتوک” (مطا قالب) با در نظر گرفتن کلیه این موارد اقدام به تولید قطعات قالب تونلی مطابق با استاندارد انواع برند‌های خارجی و داخلی موجود در بازار نموده است.

از آنجایی که در سالیان گذشته به دلیل عدم تولید قالب تونلی در داخل کشور، شرکت‌های انبوه ساز اقدام به واردات این محصول از کشور ترکیه نموده اند، هم اکنون تعداد قابل توجهی از قالب‌های تونلی ساخت شرکت‌های ترک من جمله PANO 2000 ،TAMER kalip ،NERU ،MESA imalat و سایر قالب‌های وارداتی در شرکت‌های انبوه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در طول این سالیان مستهلک و نیاز به تامین قطعات دارند.

با توجه به حمایت از تولید ملی از سوی دولت، دیگر امکان واردات قالب‌های خارجی و قطعات آن به دلیل توان تولید آن در داخل کشور وجود نداشته و ممنوع می‌باشد که این امر خود باعث به وجود آمدن مشکلات اجرایی و کاهش کیفیت در اجرای قالب می‌گردد .

“مطا قالب” مفتخر است که با یاری خداوند و تکیه بر توان متخصصین و مهندسین طراح و پرسنل با تجربه خود توانسته است در ارتباط با تامین قطعات مورد نیاز برای هر نوع از قالب‌های تونلی با برند‌های مختلف خارجی و داخلی بسته به نوع درخواست مشتریان اقدام به تولید با بالاترین کیفیت و دقت ممکن، منطبق براستانداردهای موجود نماید.

آخرین پروژه‌های ما

پروژه 312 واحدی قرنی

مجری: ارتش

تهران، ازگل

پروژه 800 واحدی قمر بنی هاشم

مجری: ارتش

خراسان رضوی، مشهد

پروژه 1120 واحدی اقدام ملی

مجری:

بجنورد، شهرک برکت

در ارتباط باشید

تهران، رباط کریم، شهرک صنعتی قلعه میر، خیابان صنعت 15، کوچه سرو 1، پلاک 6

metaghaleb@gmail.com